30 روش برای ترویج اپلیکیشن‌ها

30 روش برای ترویج اپلیکیشن‌ها

آیا شما جز آن دسته کسب و کارهایی هستید که اپلیکیشن موبایلی خود را راه اندازی کرده اید ان  و آماده معرفی آن به دنیا هستید؟ تبریک می گوییم.

اما تا زمانی که اپلیکیشن خود را برای مخاطبان خود بازاریابی نکنید،

در دریای اپلیکیشن های دیگر گم خواهید شد.

ما می خواهیم در این مقاله 30 تا از بهترین روش های ترویج دادن اپلیکیشن را برای شما اشتراک بگذاریم. این لیست به ترتیب خاصی نیست، بنابراین شما باید ایده هایی را انتخاب کنید که بیشتر مورد توجه شما قرار گرفته اند و به نظر شما بهترین گزینه در برنامه بازاریابی برای کسب و کار شما هستند. با چند مورد یا حتی فقط یک روش شروع کنید و آزمایش کنید که چه چیزی برای شما مفید است:

 

1. یک صفحه لندینگ (landing page) برای خود مشخص کنید.

 یک معرفی ساده و واضح از برنامه خود ارائه دهید حتی یک جمله هم کافیست. از Tinder الهام بگیرید که یکی از بهترین نمونه های موجود در حال حاضر است. https://tinder.com

 

2. یک وبلاگ راه اندازی کنید.

به طور منظم موضوعاتی که هسته آن ها خدمات شما هستند را بارگذاری کنید ، تا شما را به یک متخصص خوب تبدیل کند و برای مخاطبانتان ارزش دانلود کردن را بیافرینید تا محتا های شما را دانلود کنند.

 

3. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

این کار را عاقلانه انجام دهید. بسیاری از افراد فکر می کنند کپی و چسباندن پیوند کافی است. باید مخاطبانتان را درگیر کنید با ایجاد جذابیت خود را لایق کلیک و شایسته اشتراک گذاری کنید همچنین در مورد متن معرفی خود خلاق باشید.

 

4. از تیزر استفاده کنید.

قبل از راه اندازی اپلیکیشن، یک تیزر برای صفحه لندینگ ایجاد کنید و از روش های مختلف تیزر را برای مخاطبانتان ارسال کنید ارسال از طریق واتساپ، پنل اس ام اس و یا ایمیل می تواند انجام شود.

 

5- در اپلیکیشن خود برای ابتدا یک مقدمه ویدیویی ایجاد کنید.

 ایجاد ویدئو برای اپلیکیشن شما فقط باید درصورتی باشد که مفهوم اپلیکیشن خود را مشخص کرده باشید، مورد توجه قرار گرفته باشید و مطمئن باشید که یک برنده هستید. تولید ویدئو برای اپلیکیشنی که از زمان راه اندازی آن مدت زیادی نگذشته باشد، توجیه اقتصادی ندارد که برایش ویدئو درست کنید.اپلیکیشن اختصاصی فروش

 

6. وبلاگ های https://pitch.tech/

در حالی که فکر می کنید عالی ترین اپلیکیشن را راه اندازی کرده اید، ممکن است مخاطبان را تحت تأثیر قرار ندهد. ناامید نشو لیستی از مخاطبانتان را تهیه کنید، برای آنها ایمیل یا اس ام اس بزنید کنید و با یک متن جذاب نشان دهید که که اپلیکیشن شما چقدر بدردشان میخورد.

 

7. درخواست بررسی اپلیکیشن کنید.

علاوه بر وبلاگ های بزرگ در حوزه تکنولوژی، تعداد زیادی سایت برای بررسی اپلیکیشن وجود دارد. در مقاله بعد وب سایت هایی که به بررسی اپلیکیشن ها وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

 

8. از ابزارهای کشف محتوا استفاده کنید.

وبلاگ هایی وجود دارند که به شما کمک میکند محتوا مرنبط با کسب و کارتان را پیدا کنید و برای وب سایت و یا وبلاگتان از آنها استفاده کنید تا بازدید بشتری برای وبلاگتان به وجود آورد.

 

9. مکالمه آنلاین داشته باشید.

اگر اخبار و مقالات را در وب سایت ها و یا صفحات اجتماعی دیگر می خوانید، یک نظر غیر تبلیغاتی اما ارزشمند بگذارید. به این ترتیب شما سطح تخصص خود را به مخاطبان آن وب سایت یا صفحه اینستاگرام نشان می دهید.

 

10. اینفوگرافیک های جالب ایجاد و به اشتراک بگذارید.

از ابزاری مانند Vizualize.me برای ایجاد اینفوگرافیک استفاده کنید و سپس آن را با نویسندگان ، وبلاگ نویسان و یا از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

11. برای اپلیکیشن جایزه در نظر بگیرید.

در اپلیکیشن خود با توجه به مناسبت های مختلف برای کاربرانتان جایزه بگذارید و مخاطبان را با ترفند های مختلفی همچون معرفی اپلیکیشن به دوستانشان ترغیب کنید تا در مسابقه شرکت کنند. جوایز ویژه ای بسازید و آنها را برای کسانی که اپلیکیشن شما، پست شما را به اشتراک گذاشته اند یا کارهای دیگر را انجام می دهند قرعه کشی کنید.

 

12. هربار با یک کاربر صحبت کنید.

این بسیار مهم است. در ابتدا هدف اصلی شما باید حفظ کاربر باشد تا خرید کاربر. اگر موفق شوید یک گروه کوچک از کاربران را تشکیل دهید که بازخورد های تاثیر گذاری برای شما بگذارند کمک میکند تا به اهداف اپلیکیشن نزدیک شوید و گوش دادن به مخاطبان باعث می شود وفادار بمانند ، شما در این لحظه بزرگترین مانع خود را پشت سر می گذارید. به طور کلی، مهم نیست که در چه مرحله ای هستید ، به دنبال یک مکالمه مستقیم با یک کاربر باشید. از آنها سوال کنید ، انتقادات آنها را بشنوید. هیچ چیزی بهتر از بازاریابی دهان به دهان نیست.

 

13. پیشنهاد کمک به مخاطبانتان دهید.

همه کارهایی که انجام می دهید نباید به یک دکمه دانلود اپلیکیشن بسنده کنید. کاربرانی را پیدا کنید که مشکلی دارند و شما می توانید به آنها کمک کنید ، مشاوره دهید و یک قهرمان کوچک باشید – بعداً با تشکری که در کامنت هایتان به وجود میاید ، دانلود می شود!

 

14. خیلی واضح مشخص کنید اپلیکیشن شما چه نیاز هایی از مخاطب را بر طرف میکند.

با یک بیانیه ای بیان کنید و از آن برای شناسایی مشتریان هدف خود استفاده کنید. در واقع اپلیکیشن شما ابتدا برای مشتریان هدفتان به بازار عرضه میشود.

 

15. ضبط پادکست.

با استفاده از پادکست در مورد مشکلی که اپلیکیشن شما حل می کند صحبت کنید (توجه داشته باشید: مشکل نه راه حل).

 

16. یک انجمن راه اندازی کنید.

مکان های خوب برای این کار شامل فیس بوک (برای گروه های آنلاین) و Meetup.com (برای گروه های محلی) است. خودتان را با افرادی احاطه کنید که به همان کارهای شما اهمیت می دهند.

 

17. سخت روی استراتژی ASO (بهینه سازی اپلکیشن فروشگاه) خود کار کنید.

می توانید نماد ، عنوان ، توضیحات و عکسهای صفحه خود را بهینه کنید تا سریعتر در بین اپلیکیشن های فروشگاهی پیدا شوید.

 

18. تمامی راه های ارتباطی خود را ترویج دهید.

شامل لینک ها به وب سایت، اپلیکیشن، وبلاگ و کانال های رسانه های اجتماعی خود را در ایمیل خود قرار دهید. از پست صوتی استفاده کنید و به همه کسانی که تماس می گیرند اطلاع دهید که روی چه کاری کار می کنید.

 

19. گوینده شوید.

سعی کنید درگیر سخنرانی های عمومی شوید و  خود را در کنفرانس ها ، میزگردها و سخنرانی ها به اشتراک بگذارید. آن را همیشه در مورد مسئله، نه راه حل خود قرار دهید.

 

20. میزبان یک مسابقه باشید.

به مخاطبان خود بگویید تا یک کار خاصی را انجام دهند و با هشتگ های مخصوص یک مسابقه در شبکه های اجتماعی برگزار کنید تا پیشرفتتان را فراهم کند. به برندگان به طور عمومی پاداش دهید.

 

21. یک کانال ویدیویی در YouTube یا Vimeo ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب محتوای جالب  از جمله “بهترین” مجموعه ها ، به روزرسانی های اپلیکیشن، اخبار صنعت، نظرسنجی های کاربران، تهیه و بارگذاری کنید. همیشه از هشتگ های اصلی و تشریحی استفاده کنید تا بیشترین میزان نمایش را در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

 

22. تبلیغ کنید.

فضای تبلیغاتی را در سایت های پربازدید رزرو کنید و کارتان را تبلیغ کنید.

 

23. آفلاین شوید و بازاریابی چریکی را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که این کمپین ها در مناطقی که تمرکز بالای مشتری هدف شما دارند ، بسیار موثر هستند.

 

24. AdWords را نیز امتحان کنید.

کلمات کلیدی مرتبط با مدل کسب و کاریتان مشخص کنید و هر روز زمانی برای تنظیم کمپین های خود در نظر بگیرد تا در صورت لزوم در برنامه های شما کلمات موثر برای کمپین مورد نظر را انتخاب کنید.

 

25. با حلقه ارتباطی خود ارتباط برقرار کنید.

به دوستان ، خانواده ، همکاران و همکلاسی های خود اطلاع دهید که چه کاری انجام می دهید. به روزرسانی های گاه به گاه کافی خواهد بود، تا به آن ها خبر دهید و اپلیکیشنتان را دنبال و به دوستانشان معرفی کنند.

 

26. تخفیف بدهید.

سعی کنید با توجه به مناسبت های ویژه، روزهای خاص با قیمت ارزان تری محصولاتتان را ارائه دهید و از طریق فشار دادن اعلان ها (نوتیفیکیشن) یا خبرنامه ایمیل خود به کاربران خود اطلاع دهید.

 

27. لیست دنبال کنندهایتان را رشد دهید.

خبرنامه تهیه کنید، آدرسهای ایمیل  و یا شماره های واتساپشان را جمع آوری کرده و برایشان ارسال کنید و تا میتوانید به این لیست بیفزایید.خوشحال خواهید شد که تعداد مخاطبانتان در حال رشد است و به روزرسانی هایتان را به جای ده ها نفر، به هزاران نفر ارسال کنید!

 

28. به منتقدان خود عشق بورزید.

حفظ مشتری 80٪ ارزان تر از مشتری جدید است. روی این بررسی های منفی تمرکز کنید و با کاربران تماس بگیرید و به آنها کمک کنید تا مشکل به وجود آمده از استفاده از اپلیکیشنتان را حل کنید.

 

29. در کارت ویزیت خود لینک قرار دهید.

به کارت ویزیت خود یک کد کوتاه یا یک کد قابل اسکن اضافه کنید تا افراد بتوانند اپلیکیشن شما را سریعتر دانلود کنند.

 

30. شریک تجاری پیدا کنید.

آیا می توانید با اپلیکیشن دیگری تیم شوید؟ پس چنین کن! متقابل یکدیگر را تبلیغ کنید و نشان دهید که همه شما در جستجوی کاربران جدید نیستید ، بلکه بدنبال یک همکاری عالی هستید.

 

این مقاله ادامه دارد …

اگر برای اپلیکیشنتان نیاز به مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سیکا در ارتباط یاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست